Symposium 80-jarige oorlog in Emslandmuseum Lingen

Het Stedelijk Museum Coevorden is één van de partners van het symposium dat door het Emslandmuseum in Lingen gehouden wordt op 28 september 2017. Dit symposium gaat over de 80-jarige oorlog in de Ems-Dollard Regio tussen 1568 en 1648. Coevorden was één van de steden die in conflict was tijdens de 80-jarige oorlog. De sprekers zijn o.a. Dr. Benjamin van der Linde (Emslandmuseum Lingen), Dr. Mirko Crabus (Stadsarchiv Lingen), Dr. Andreas Eiynck (Emslandmuseum Lingen), Ben Verheij (Stadsmuseum Groenlo) Dr. Andreas Hüser (Niedersächsisches Institut für historische Küstenforschung Wilhelmshaven), Burghardt Sonnenburg (Heimatmuseum Leer) en PD. Dr. Ralph Hennings (Institut für ev. Theologie der Universität. Het volledige programma is te vinden op www.museum-lingen.de.
Deelname is gratis en aanmelden kan nog tot 22 september via museum.lingen@@t-online.de.