Ruud Holscher winnaar Fotowedstrijd

Wie heeft de mooiste foto gemaakt van de Ganzenmarkt 2013? Amateurfotografen zijn door het Stedelijk Museum Coevorden uitgenodigd om deel te nemen aan de Ganzenmarkt Fotowedstrijd 2013. De fotograaf die op de meest originele en creatieve manier de Ganzenmarkt in beeld wist te brengen in Ruud Holscher uit Coevorden.

De winnende foto
De jury, bestaande uit Harrie Oude Hampsink (fotograaf), Rinie Schuldink (st. Ganzenmarkt) en Sandra Muller (Stedelijk Museum Coevorden) was unaniem over de winnende foto. Op de foto van Ruud Holscher is een jonge ganzenhoedster te zien die op een mobiele telefoon aan het kijken is. Volgens de jury brengt de foto door het mobieltje het tijdloze evenement Ganzenmarkt in een klap het heden. De foto is scherp met een mooie onscherpe achtergrond en goed uitgebalanceerd licht. De glimlach van het meisje maakt dat je meegezogen wordt in het moment.

Prijzen
De winnende foto zal worden opgenomen in de expositie ‘Coevorden Ganzenstad’ in het museum. Daarnaast krijgt de winnaar een workshop bij het Centrum voor de Fotografie en € 50 euro aan waardebonnen van de CHV, te besteden bij alle aangesloten winkeliers uit de binnenstad. De tweede prijs gaat naar Jos Soppe en de derde prijs is voor Wim Huisman. Ook zij ontvangen een tegoedbon voor een workshop bij het Centrum voor de Fotografie en € 25 euro aan CHV waardebonnen. De winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld en kunnen hun prijzen komende week ophalen in het museum.