Programma De Nacht Heeft 1000 Ogen

[:nl]Op 5 februari organiseren Theater Hofpoort en het Stedelijk Museum Coevorden ‘De nacht heeft 1000 ogen’.  Op een bijzondere locatie na zonsondergang brengt Muziekensemble I Compani met woord, beeld en experimentele jazz een prachtige muzikale ode aan de nacht. Nog niet genoeg muziek? Dan kunt u met voetjes van de vloer in de Silent Disco. Of houdt u meer van poëzie? Dichter Egbert Hovenkamp (stadsdichter van Assen) brengt samen met leerlingen van De Nieuwe Veste nachtpoëzie ten gehore. Beeldende kunst kan natuurlijk niet ontbreken: Fotoclub Goed Licht exposeert nachtfotografie van haar leden en beeldend kunstenaar Maarten van Leuken maakt live werk in interactie met een MC. Ook voor fans van mode is er voldoende te zien: Lollypop Bravoure geeft een modeshow met kleding geschikt voor de nachtelijke uurtjes en ontwerpster Linda Dijkstra van Bee Dressed maakt voor de gelegenheid bijzondere ontwerpen. Kan het u niet gek genoeg zijn? Dan bent u bij de nacht zeker aan het goede adres! Er is een vuurspuwer die slangen bezweert, een burlesquedanseres, insectenproeverij… en dat alles onder het genot van een heerlijke cocktail.

Tijd en locatie
‘De nacht heeft 1000 ogen’ vindt plaats in het Oude Postkantoor (Kasteel 4) tussen 21.00 uur en 02.00 uur. Entree tot het festival is € 5,00  per persoon. Kaarten zijn inclusief een cd van I Compani. Kaarten zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij het Arsenaal (Haven 4) en via info@theaterhofpoort.nl. Kijk voor meer informatie op www.museumcoevorden.nl en www.theaterhofpoort.nl.[:]