Programma Cultureel Kinder Café Coevorden 4 oktober

[:nl]Op 4 oktober wordt het Cultureel Café Coevorden weer omgedoopt tot ‘Cultureel Kinder Cafe’.  In het kader van Oktobermaand Kindermaand is deze keer een actief en wisselend programma van o.a. muziek, dans, boeken en historie. Samen met hun ouders/grootouders is het voor alle kinderen zeker een bezoekje waard!

4 oktober wordt een middag vol leuke activiteiten waar iedereen gratis aan deel mag nemen. Drumband Esperanto uit Dalen is de hele middag aanwezig om drumworkshops te geven. De Freubelbijtjes geven een creatieve workshop met papier. Er kan gedanst worden vanaf 14.30 uur over leiding van Evelien van All About Dance uit Emmen. Daarna is het natuurlijk tijd om even uit te puffen… Om vast in de stemming te komen voor de nieuwe tentoonstelling ‘Coeverse Kinderboeken’ in het Stedelijk Museum Coevorden zal Harm Jan van The Read Shop om 15.00 uur voorlezen uit De Gorgels van Jochem Myjer. Er is een Archeologische workshop om 15.30 uur en ook kan iedereen de hele middag  deelnemen aan een Workshop tekenen door Herman Roozen.

Het Cultureel Kinder Café wordt afgesloten door onze striptekenaar Herman Roozen afgesloten. Herman geeft met zijn tekeningen altijd een korte terugblik op de middag.

Beleef muziek, dans, theater, literatuur, historie, dicht, zang, beeldende kunst en nog veel meer tijdens het Cultureel Café Coevorden. Iedere eerste zondag van de maand in maart, april, mei, oktober, november en december van 14.00 tot 16.00 uur in het Arsenaal. Het Cultureel Café Coevorden, een initiatief van Theater Hofpoort, CQ, Bibliotheek Coevorden, ToReCo, Stadt en Heerlickheydt Covorden en het Stedelijk Museum Coevorden, biedt elke maand een gevarieerd cultureel programma. Naast de initiatiefnemers zijn ook alle andere culturele initiatieven uit de gemeente Coevorden welkom om een bijdrage te leveren aan het programma.[:]