Nieuwe locatie voor ArcheoHotspot Coevorden

ArcheoHotspot Coevorden is verplaatst naar de begane grond van het Arsenaal. De ruimte waar voorheen de ArcheoHotspot was gevestigd (in het museum), is omgebouwd tot tentoonstellingsruimte. Met de verplaatsing is de ArcheoHotspot toegankelijker voor publiek volgens museumdirecteur Rik Klaucke. ‘’Door de ArcheoHotspot te verplaatsen naar de begane grond, valt het meteen op bij binnenkomst van het gebouw: daar is iets te zien én te beleven. We hopen hierdoor meer aandacht te vragen voor de ArcheoHotspot’’. Ook de vrijwilligers zijn blij met de nieuwe plek volgens Klaucke.

Wat is een ArcheoHotspot?
Een ArcheoHotspot is een plek waar je zelf kennis kan maken met archeologie. Je kunt er binnenlopen en meehelpen met (de uitwerking van) archeologisch onderzoek. Ook kun je eigen vondsten laten onderzoeken, vragen stellen of deelnemen aan activiteiten: zo kunnen kinderen er een diploma archeologie behalen.

Bij ArcheoHotspot Coevorden werken enthousiaste vrijwilligers met een passie voor archeologie. Velen zijn ook (amateur)archeoloog. Vanuit het Noordelijk Archeologisch Depot in Nuis ontvangen we archeologische vondsten waarmee de vrijwilligers aan de slag gaan. Alle vondsten die te zien zijn in de ArcheoHotspot, zijn gevonden in (gemeente) Coevorden.

De ArcheoHotspot is iedere zaterdag geopend van 13.00 tot 16.00 uur. De ArcheoHotspot is gratis toegankelijk; je hoeft geen museumticket te kopen. Reserveren voor de ArcheoHotspot is niet mogelijk. Bekijk voor je bezoek de huidige coronaregels via de website van het museum: www.museumcoevorden.nl.

Vrijwilliger worden?
Het Stedelijk Museum in Coevorden kan alleen bestaan dankzij de inzet van een groep vrijwilligers die ervoor zorgen dat bezoekers gastvrij ontvangen worden. Om ons team van vrijwilligers te versterken zijn we op zoek naar enthousiaste mensen die hun steentje bij willen dragen aan het voortbestaan van een bijzonder stukje historie van Coevorden. Heb jij passie voor cultuur, geschiedenis en archeologie? Stuur dan een mail naar info@musuemcoevorden.nl.