Museumdiner 2015: Eten uit de beerput

Na het succes van de vorige editie van het museumdiner kunt u ook dit jaar weer genieten van een diner in de unieke omgeving van het Stedelijk Museum. Aten we eerder gans in de traditie van de ganzenmarkt, dit jaar gaan we eten uit de beerput. Reserveer nu om zeker te zijn van een plek aan tafel, er zijn slechts 25 plaatsen!

Tijdens het diner zien we een hele andere kant van archeologie. Dit keer recepten op basis van de in Coevorden opgegraven beerputten. Deze schatkamers met een luchtje bieden een enorme bron van informatie over de leef- en eetgewoonten van Coevorden in de middeleeuwen. Wist u bijvoorbeeld dat er in de middeleeuwen veel koriander werd gegeten in Coevorden? In het museum kunt u genieten van een hedendaagse vertaling van historische recepten.

Theater Hofpoort zorgt voor de muzikale tussengerechten want Gheselscap Goet ende Fyn zal tussen de gangen door zorgen voor ‘ernst en luim’: muzikaal luistergenot en lichtvoetig vermaak. Een historische belevenis in een bijzondere omgeving. De toegangsprijs is inclusief vermaak, 3 gangendiner en bijpassend wijnarrangement is slechts € 49,95!

Het museumdiner is een samenwerking tussen het Stedelijk Museum Coevorden, Theater Hofpoort en Casa Delicias. Reserveren kan via info@museumcoevorden.nl onder vermelding van ‘Museumdiner’.