Museum gesloten tot 20 april

Stedelijk Museum Coevorden en ArcheoHotspot Coevorden blijven gesloten tot 20 april 2021 vanwege aangepaste maatregelen omtrent het coronavirus. Het museum is gedurende deze periode alleen per mail bereikbaar via: info@museumcoevorden.nl.

Ondanks de sluiting van het museum en ArcheoHotspot Coevorden, zijn er binnen de beperkingen die er zijn ook voldoende activiteiten die wél door kunnen gaan. Zo is er vanaf 3 april een (coronaproof én gratis) tentoonstelling getiteld ‘Coevorden bevrijd’ te zien in het Cultuurhistorisch paviljoen op de Weeshuisweide in Coevorden. In het museum zijn ook een aantal bevrijdingsrokken uit de collectie gepresenteerd, echter zijn deze gedurende de sluiting van het museum niet te bezichtigen. De tentoonstelling ‘Coevorden bevrijd’ is tot stand gekomen n.a.v de geannuleerde tentoonstelling ‘Coevorden 75 jaar bevrijd’, die gepland stond in 2020. De tentoonstelling kon toen niet doorgaan vanwege de omstandigheden omtrent het coronavirus. Het museum schenkt op deze manier in aangepaste vorm aandacht aan het verleden van Coevorden omtrent de Tweede Wereldoorlog.

Daarnaast gaan we online gewoon door en voorzien we ons publiek via alle mogelijke kanalen van informatie, nieuws en opdrachten in het kader van educatie. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op onze ThuisMuseum pagina.

De geplande activiteiten na 20 april staan nog gewoon vast. Uiteraard onder voorbehoud van de dan geldende RIVM-maatregelen. We houden u via onze website en sociale media op de hoogte van het laatste nieuws.

Geplande activiteiten
Workshop ‘Theatermaskers maken’ met Pip en Zip
Woensdag 26 mei 2021
15:00 in De Fabriek (Theater Hofpoort)
Gratis activiteit
Aanmelden is verplicht en kan tot 26 mei via info@museumcoevorden.nl.
o.v.v. ‘workshop theatermaskers maken’.

Workshop ‘Camera obscura maken’
Zaterdag 29 mei 2021
14:00 in De Fabriek (Theater Hofpoort)
Gratis activiteit
Aanmelden is verplicht en kan tot 27 mei via info@museumcoevorden.nl.
o.v.v. ‘workshop camera obscura’.

Let op: alle activiteiten zijn gepland onder voorbehoud van de dan geldende RIVM-maatregelen. Vooraf aanmelden is verplicht.