Mondkapjes verplicht in het museum vanaf 1 december

Vanaf 1 december 2020 is het voor personen van 13 jaar of ouder verplicht een mondkapje te dragen in publieke ruimtes zoals bioscopen, theaters en musea. Dit besluit is genomen n.a.v. de aangepaste richtlijnen van het RIVM. Stedelijk Museum Coevorden hanteert deze regel ook: bezoekers van 13 jaar of ouder worden geacht een mondkapje te dragen.

Het Cultuurhistorisch Paviljoen (ArcheoHotspot) op de Weeshuisweide blijft voorlopig nog gesloten. Wij zien onvoldoende mogelijkheden om de richtlijnen van de overheid op deze locatie te kunnen waarborgen. Het Cultuurhistorisch Paviljoen is reeds (tijdelijk) omgebouwd tot expositieruimte die van de buitenkant te bezichtigen is.

Om voor iedereen het bezoek zo veilig een aangenaam mogelijk te maken zijn er een aantal maatregelen genomen en volgen we het protocol van de Museumvereniging. Zo blijft het voorlopig alleen mogelijk online een kaartje te kopen via de website van het museum. Dit geldt voor iedere bezoeker (ook voor museumkaarthouders en Vrienden van). Via de website van het museum kunt u een tijdsblok reserveren waarop u het museum kunt betreden. Op deze manier reguleren we het aantal bezoekers dat tegelijkertijd in het museum aanwezig is. Ook treffen we extra hygiëne-maatregelen zodat bezoekers veilig gebruik kunnen maken van bijv. een kluisje, de garderobe en het toilet.

Daarnaast zijn wij bezoekers verplicht te vragen naar eventuele gezondheidsklachten. Heeft u klachten, blijf dan thuis. We kunnen u toegang tot het museum weigeren bij gezondheidsklachten. Mondkapje vergeten? Geef het aan voordat u het gebouw binnen gaat, we hebben enkele mondkapjes op voorraad. Wij adviseren mensen zoveel mogelijk eigen mondkapjes te dragen.

Vragen? Check op onze website de ‘Veelgestelde vragen’. Of mail naar info@museumcoevorden.nl.

Bron afbeelding ‘Mona Lisa’: Pixabay