GEANNULEERD – Lezing Erik Mijnheer ‘Jeugdboeken over Meijndert van der Thijnen en het ontzet van Coevorden’

!! LET OP: DEZE LEZING IS GEANNULEERD

Na een jaar vol Coevordense helden, bezettingen en heroveringen sluit Stedelijk Museum Coevorden eind maart zijn reeks tentoonstellingen over het ontzet van Coevorden af. Maar wees niet getreurd… je kunt nog één keer terug naar het Rampjaar 1672!

Op woensdag 5 april geeft “Coevorderverhalenkenner” Erik Mijnheer een lezing over de jeugdboeken over Meijndert van der Thijnen en het ontzet van Coevorden. Hoe werd dit bijzondere verhaal vroeger aan kinderen verteld? Welke lessen zaten er in de boeken verstopt? En wat voor illustraties werden er in de boeken gebruikt?

Praktische informatie

• Locatie: Op de tweede verdieping in het Arsenaal (Haven 4, 7741 JV Coevorden).
  • Reguliere entreeprijs is 6,00. Voor vrienden van het Stedelijk Museum Coevorden, leden van de Historische Vereniging en leden van Bibliotheek Coevorden is de entreeprijs 3,00.
  • Tijdstip: van 16 tot ongeveer 17.15 uur. Tussendoor is er een pauze met koffie en thee.
  • Meld je vóór 30 maart aan via 0524-525150

Deze lezing wordt georganiseerd door Stedelijk Museum Coevorden, Historische Vereniging Stadt en Heerlickheijdt Covorden, ToReCo en Bibliotheek Coevorden.