Lezing 6 december: De boortoren van ’t Haantje

Op 1 december is het precies 50 jaar geleden dat de boortoren van ’t Haantje met een donderend geraas in de bodem verdween. Wekenlang was het onrustig en spoot er gas metershoog uit de grond.  Deze gebeurtenis zette ’t Haantje meteen op de wereldkaart. Ook nu wordt er zo nu en dan gerefereerd aan deze gebeurtenis als het om gaswinning gaat. Ter gelegenheid van deze gebeurtenis wordt er op zondag 6 december door dhr. Moes (oud-inwoner van ’t Haantje) in het Stedelijk Museum Coevorden een (kleine) lezing gehouden. Aan de hand van foto en filmmateriaal wordt deze gebeurtenis in beeld gebracht.

De lezing zal plaats vinden op 6 december om 14.00 uur in het Arsenaal aan de Haven 4 te Coevorden.

Aanmelden?
Deelname aan de lezing is gratis. Aanmelden kan tot 3 december 2015 door een email te sturen naar info@museumcoevorden.nl o.v.v. ‘lezing 6 december’ of door uw aanmelding telefonisch door te geven via 088 012 8315. Het aantal deelnemers is beperkt, dus reserveren wordt aangeraden.