KANONNENWEDSTRIJD voor kinderen tijdens Garnizoensdag!

Op 26 augustus zal er een heus re-enactment festival plaatsvinden in Coevorden, Garnizoensdag! Het streven van Stichting Garnizoensdag Coevorden, het Stedelijk Museum Coevorden, Magisch Drenthe en de andere deelnemers is om jaarlijks een Garnizoensdag te organiseren op de laatste zaterdag van augustus. Er zullen diverse re-enactment verenigingen, muziekkorpsen en toneelverenigingen zijn die het leven van die tijd verbeelden. Daarnaast zal het gebulder van kanonnen in de wijde omgeving te horen zijn.

Tijdens Garnizoensdag zijn er diverse activiteiten speciaal voor kinderen, die gegeven worden door de re-enactment verenigingen. Daarnaast is er een KANONNENWEDSTRIJD! Kinderen kunnen zelf, thuis of op school, met behulp van afval- en knutselmateriaal een kanon knutselen. Het kanon mag maximaal 40 x 40 x 40 cm groot zijn. Denk bijvoorbeeld aan het gebruiken van WC-rollen, lege flessen, karton en deksels van lege potten etc. Lever je kanon in op 26 augustus vóór 13.00 bij de receptie van het Arsenaal. Vergeet niet om onder op je kanon je naam, adres en telefoonnummer te vermelden.

Aan het einde van de dag worden 3 winnaars (eerste, tweede en derde plek) bekendgemaakt. Zij krijgen een eervolle onderscheiding. De winnaars worden gekozen door een jury bestaande uit museumdirecteur Stefanie Horneman-Ottens en Anneke van Engen van Magisch Drenthe. De winnende kanonnen zullen daarna nog een maand lang in het museum zelf te bewonderen zijn! De andere kanonnen mogen dezelfde dag weer meegenomen worden naar huis. Voor vragen over deze wedstrijd kan er contact worden opgenomen met info@museumcoevorden.nl