Gratis workshops en voorstellingen poppenspelen

Op 5 september zijn er weer volop activiteiten in het centrum van Coevorden tijdens de Culturele Uitdag: Coevorden heeft Smaak. In het Stedelijk Museum Coevorden kunnen kinderen zelf een poppenkastpop maken en kijken naar de spannende voorstelling ‘Het geheime venster’.

Ina Geisler van poppentheater Aldo is de hele middag in het museum om workshops te geven en voorstellingen te spelen. Tijdens de workshop poppenspel maakt iedereen eerst een eigen hand of stokpop. Daarna leer je door middel van improvisaties de pop te bespelen en maak je samen een korte presentatie. De workshop zijn gratis en doorlopend van 13.00 tot 17.00 uur.

Naast het maken van een eigen pop kunnen kinderen komen kijken naar de voorstelling ‘Het geheime Venster’, een spannende voorstelling voor kinderen vanaf 5 jaar. Er zijn drie voorstellingen om 14.00, 15.00 en 16.00 uur.

Boven op de rots wil ridder Marwen een kasteel bouwen met 1000 vensters. Alleen met behulp van de geest van de rots lukt dit. Als beloning wil de geest één venster voor zichzelf waar hij al zijn toverkracht in kan leggen. Ridder Marwen weet als enige wat dit betekent…

Ook de voorstellingen zijn gratis te bezoeken.