GRATIS activiteiten tijdens Open Monumentendagen

Op zaterdag 11 en zondag 12 september 2021 is het weer zo ver: Open Monumentendagen. Tijdens deze dagen zijn veel monumenten in Nederland gratis toegankelijk. In het kader van Open Monumentendag hebben een aantal culture instellingen in Coevorden de krachten gebundeld om een fantastisch programma neer te zetten op zondag 12 september. Bekijk hieronder het programma.

Prijzen
Deelname stadswandeling kost €5 per persoon. Inclusief koffie en thee.
Toegang voorstelling Hollandse Streken kost €7,50 per persoon. Inclusief koffie en thee.
Combinatie wandeling + voorstelling kost €10 per persoon. Inclusief koffie en thee.
Kaarten via www.theaterhofpoort.nl

12:00-15:00 uur (Stedelijk Museum Coevorden)
Gratis toegang Stedelijk Museum Coevorden. Reserveren is aanbevolen en kan via www.museumcoevorden.nl. Vanaf 15:00 uur is het museum gesloten voor bezoekers vanwege een opening voor genodigden.

13:00-14:00 uur (Stadswandeling 1)
Stadswandeling 1 o.l.v. stadsgids Lambert Hans langs Coevorder monumenten in het centrum. Start bij het Arsenaal aan de Haven.  Deelnemers krijgen koffie/thee. Er is een optreden van Lars en Jort Broekhuizen tot 15:30 uur met ‘’Monumenten van Songs uit de jaren ‘50 en ‘60’’. Eindpunt: Synagoge Coevorden.

13:00-17:00 uur (Galerie Kunst op Vijf)
Gratis toegang Galerie Kunst op Vijf. Tijdens deze middag zullen twee kunstenaars (Marscha van Noesel en Jeanine Liefkens) van de huidige expositie ‘’De Souza dames’’ aanwezig zijn om te vertellen over hun werk. Kinderen kunnen aanschuiven om een Happy Stone te beschilderen. Deelname is gratis. Er zal die middag muziek klinken van ‘De Kempees Familieband’ met Paul, Maxime, Marle en Simone.

13:00-17:00 uur (Synagoge Coevorden)
De synagoge werd onlangs uitgeroepen tot Monument van het jaar 2020! Naast het bijzondere gebouw is ook de kleurrijke expositie ‘Mystiek van de Hebreeuwse letters’ met werk van Ruud Bartlema te bezoeken. Om 14.00 uur start het optreden van de twee Coevorder broers Lars en Jort Broekhuizen met ‘Monumenten van Songs uit de jaren ’50 en ’60’.

13:00-17:00 uur (Museum Thijnhof)
Gratis toegang Museum Thijnhof. Naast de vaste collectie is de spiksplinternieuwe expositie van Annemarie de Groot en René Jansen te bekijken. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door zangeres Jeanette Croezen uit Coevorden. Ze zingt liedjes van haar favoriete ladies of jazz. Er staat een gratis kopje koffie of thee klaar voor iedere bezoeker.

14:30-15:30 uur (Stadswandeling 2)
Stadswandeling 2 o.l.v. stadsgids Lambert Hans langs Coevorder monumenten in het centrum. Start bij het Arsenaal aan de Haven. Deelnemers krijgen koffie/thee. Mevrouw Bosman zal vertellen over de geschiedenis van de machinefabriek tot 16:00 uur. Eindpunt: De Fabriek (Theater Hofpoort).

Vanaf 15:00 uur (Theater Hofpoort)
Om 15:30 uur vertelt mevrouw Bosman over de geschiedenis van de machinefabriek in De Fabriek.

16:00 uur (Theater Hofpoort)
Aanvang voorstelling ‘’Hollandse streken’’ bij Theater Hofpoort in De Fabriek.
Kaartverkoop via www.theaterhofpoort.nl.
Meer informatie over Hollandse streken? Kijk op de website van Theater Hofpoort.

Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Frisse start regeling’ van de gemeente Coevorden. Alle locaties zijn deze dag gratis toegankelijk. Alle locaties zijn rolstoelvriendelijk. Het SMC, Museum Thijnhof en de Synagoge beschikken over een invalidentoilet.

Banner: ”Hollandse streken”, theatervoorstelling. Foto: stadsgids Lambert Hans in Coevorden, foto door Jan Anninga.