Filmpresentatie met inleiding ‘De Drentse Droom’

Ter gelegenheid van de expositie ‘De Drentse Droom’ wordt op dinsdag 27 maart de gelijknamige film ‘De Drentse Droom’ vertoond in Bibliotheek Coevorden. Provinciaal historicus Michiel Gerding zal hierbij een inhoudelijke toelichting geven.

In het kader de tentoonstelling ‘The American Dream’ in het Drents Museum, heeft het Drents Archief een tentoonstelling gemaakt onder de noemer ‘De Drentse Droom’. In deze fototentoonstelling wordt de ontwikkeling van Drenthe in de laatste anderhalve eeuw verbeeld. Denk hierbij aan de industriële ontwikkeling, het ontstaan van fabrieken, de mechanisatie van de landbouw en ontwikkelingen in het huishouden. Ook is er aandacht voor de negatieve kanten van deze ontwikkeling: de bomenkap, de bom (en de protesten hiertegen) en de bezwaren tegen de ja-knikkers. Bij deze tentoonstelling werken het Drents Archief en de Drentse bibliotheken samen. De expositie is in 2018 in diverse bibliotheken in de provincie te zien. Nog de hele maand maart kunt u de expositie gratis bezoeken in Bibliotheek Coevorden.

De filmpresentatie op 27 maart begint om 20.00. De toegang voor Bibliotheekleden en Vrienden van het Museum is € 3,50, voor niet leden € 5,00. De totstandkoming van deze avond is een samenwerking tussen Bibliotheek Coevorden en het Stedelijk Museum Coevorden. Aanmelden is niet nodig.