Nathalie Slot in Coevorden

Op woensdag 6 november gaat Nathalie Slot in het Arsenaal te Coevorden vertellen over transgenders door de eeuwen heen, van de oudheid tot nu. Van diverse markante figuren in de geschiedenis is bekend dat ze transgender waren, van keizer Nero, Jeanne d’Arc, Pausin Johanna tot Catharina van Zweden.

Nathalie Slot heeft een aantal jaren geschiedenis gestudeerd en is nu werkzaam voor de Drentse bibliotheken als collectioneur. Biblionet Drenthe heeft in 2018 de “Transzoen” ontvangen voor transgendervriendelijk werkgeverschap.

Drie jaar geleden heeft zij haar transitie ondergaan en ze gaat uit eerste hand vertellen over transgenders door de tijden heen. Daarbij blijkt zij niet de enige te zijn in haar familie, de broer van haar betovergrootvader kwam in zijn tijd al uit als transgender.

Aanvang: 19.30 uur, toegang € 6,00 voor leden van de Openbare Bibliotheek Coevorden en vrienden van het Stedelijk Museum Coevorden, € 7,50 voor niet leden.

Opgave: info@bibliotheekcoevorden.nlof: info@museumcoevorden.nl