Corona: reserveren is weer verplicht!

In verband met de huidige situatie omtrent het coronavirus en de nieuwe maatregelen vanuit de overheid, is het weer verplicht te reserveren voorafgaand aan je museumbezoek.

Een bezoek brengen aan het museum
Voor het museum hanteren we onze reguliere openingstijden: di t/m za 09:30-17:00 en zo van 12:00-17:00. Hierbij staat de veiligheid van de bezoekers en medewerkers voorop. Om voor iedereen het bezoek zo veilig en aangenaam mogelijk te maken zijn er een aantal maatregelen genomen en volgen we het protocol van de Museumvereniging. Zo kunnen bezoekers vanaf nu alleen online een kaartje kopen via de website van het museum. Er is dus geen kaartverkoop meer in het Arsenaal. Dit geldt voor iedere bezoeker (ook voor museumkaarthouders en Vrienden van). Via de website van het museum kunt u een tijdsblok boeken waarop u het museum kunt betreden. Let op: dit is de starttijd van uw bezoek.

Er wordt een beperkt aantal mensen per tijdsblok toegang verleend. Op deze manier reguleren we het aantal bezoekers dat tegelijkertijd in het museum aanwezig is. Ook treffen we extra hygiëne-maatregelen, voor zowel het publiek als de medewerkers. We ontvangen geen groepen en bieden ook geen rondleidingen, arrangementen of groepsactiviteiten aan voorlopig.  Daarnaast zijn wij bezoekers verplicht te vragen naar eventuele gezondheidsklachten. Heeft u klachten, blijf dan thuis. We kunnen u toegang tot het museum weigeren bij gezondheidsklachten. We hebben speciale bezoekersregels opgesteld die momenteel gelden in het museum. Deze kunt u vinden op de website van het museum: www.museumcoevorden.nl

Cultuurhistorisch paviljoen
Het Cultuurhistorisch Paviljoen (ArcheoHotspot) op de Weeshuisweide blijft voorlopig nog gesloten. Wij zien onvoldoende mogelijkheden om de richtlijnen van de overheid op deze locatie te kunnen waarborgen. Het Cultuurhistorisch Paviljoen is tijdelijk omgebouwd tot expositieruimte die van de buitenkant te bezichtigen is.