12 april demonstratie Druktechnieken

Een medewerker van het Drukkerij Museum uit Meppel demonstreert de druktechnieken die te zien zijn in de tentoonstelling. Op een kleine drukpers wordt een druk in kleine oplage in twee kleuren gedrukt. Ook is er een demonstratie papierscheppen. Kinderen kunnen ook zelf meedoen met de demonstratie en hun eigen drukwerk mee naar huis nemen. De demonstratie begint om 14.00 uur.In het Stedelijk Museum Coevorden is momenteel de tentoonstelling ‘Coevorden in de oorlogspers van de zeventiende eeuw’ te zien met historieprenten uit de geschiedenis van Coevorden. In samenwerking met het Drukkerijmuseum uit Meppel wordt in de tentoonstelling ook de techniek achter de prenten uitgelicht.