Lezing Bouwhistorie Kasteel Coevorden door Hans Ladrak

[:nl]Let op: de aanmeldingstermijn is verstreken.

In de huidige tentoonstelling van het Stedelijk Museum Coevorden, ‘Het enige kasteel van Drenthe’ wordt het een en ander verteld over de bouwgeschiedenis van het kasteel in Coevorden. Bouwhistoricus Hans Ladrak geeft in de context van deze tentoonstelling een lezing over het bouwhistorisch onderzoek dat hij in 2007 in het kader van een nieuwe restauratie heeft verricht.  Hij zal vertellen wat een bouwhistorisch onderzoek inhoudt en welk resultaat zijn onderzoek naar het kasteel heeft opgeleverd. Dit zal hij doen aan de hand van een PowerPoint-presentatie en met een bezoek aan het kasteel zelf, opdat u zelf de historie van het kasteel kunt zien én ervaren.

Hans Ladrak is bouwhistoricus en volgde onder andere de opleiding Architectuur – en Stedenbouwhistorie aan de Rijksuniversiteit Groningen en Bouwhistorie aan de HBO + opleiding van de Hogeschool van Utrecht. Samen met zijn collega Jan Battjes onderzocht hij meer dan zeventig historische objecten.

Aanmelden? Deelname aan de bijeenkomst kost € 2,50 en is incl. koffie en thee. Aanmelden kan uiterlijk tot 15 maart door een e-mail te sturen naar info@museumcoevorden.nl o.v.v. ‘lezing 19 maart’. De lezing wordt gehouden in het Stedelijk Museum Coevorden en begint om 14.00 uur. Let op: er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. T. 088-0128315[:]