Het Coeverse Kinderboek is klaar!

[:nl]Het Coeverse Kinderboek is klaar! Op 11 juni om 10.30 uur zullen de gedrukte exemplaren uitgereikt worden aan de winnaars van de verhalenwedstrijd in het Stedelijk Museum Coevorden.

Zo’n 21 verhalen werden ingezonden voor de wedstrijd. Een deskundige jury, bestaande uit het Stedelijk Museum Coevorden (Lambert Hans en Sandra Muller, een ‘Coevorderverhalenkenner’ (Erik Mijnheer), de Bibliotheken Coevorden (Carla Boers), The Read Shop Coevorden (Harm Jan Veenstra) en De Nieuwe Veste (Heidi Renting), heeft alle verhalen gelezen en koos uiteindelijk vier verhalen. De winnende verhalen zijn:

–          Mijn nieuwe thuis (Claudia van der Pers, 13 jaar)

–          Zwaar verliefd in Coevorden (Hilde Willemijn Bruins, 30 jaar)

–          Ondergedoken (Amber Kanninga, 13 jaar en Serena Stevens, 13 jaar)

–          Lief Dagboek (Nife Schoonen, 12 jaar)

De verhalen zijn geïllustreerd door Esther van den Berg en samengebonden in een prachtig boek vormgegeven door Trillend Huis.[:]