Gratis! Workshop door Herman Roozen + rondleidingen museumgids

Schrijver, illustrator en striptekenaar Herman Roozen heeft al vaak strips gemaakt over de geschiedenis van Coevorden. Zo heeft hij voor de tentoonstelling ‘Tussen kunst en geschiedenis’ in het Stedelijk Museum in Coevorden een centsprent gemaakt over het IJzerkoekenoproer van Coevorden. De tentoonstelling ‘Tussen kunst en geschiedenis’ is te zien van 14 april tot en met 16 september 2018.

Op donderdag 3 mei zal er een rondleiding gegeven worden langs de nieuwe tentoonstelling waarin deze centsprent getoond wordt. De rondleiding start om 14.00 uur in het museum en is gratis te volgen bij aanschaf van een entreekaartje.

Op zondag 6 mei organiseert het museum een creatieve workshop én rondleiding. Bij aanschaf van een entreekaartje kunnen kinderen, volwassenen en ouderen om 14.00 uur ‘s middags een gratis rondleiding langs de tentoonstelling volgen, onder begeleiding van een museumgids. Aansluitend is de workshop centsprent tekenen voor kinderen en begeleiders, die ook gratis te volgen is. Onder enthousiaste begeleiding van Herman Roozen zullen de deelnemers hun eigen centsprent maken.

Voor de activiteiten op 6 mei kunt u er ook voor kiezen om deel te nemen aan slechts één onderdeel. Gezien de beperkte ruimte is aanmelding vooraf gewenst. U kunt uiterlijk tot woensdag 2 mei een e-mail sturen naar info@museumcoevorden.nl o.v.v. ‘Workshop en rondleiding 6 mei’ of ‘rondleiding 3 mei’. Wij vernemen graag met hoeveel personen u wilt komen. De activiteiten zijn mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe en het BNG Cultuurfonds.

Deze activiteiten zijn ook toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

Let op! U moet voor deelname aan deze activiteiten wel beschikken over een entreebewijs. Deze kunt u kopen in het museum bij de balie, of via onze website.

Informatie foto: Herman Roozen, ‘Hoe Coevern, zonder slag of stoot, weer toestond wat het eerst verbood’