Expositie 5-jarig jubileum Arsenaal

Ter gelegenheid van het 5-jarig jubileum van het Arsenaal is er afgelopen week in het Stedelijk Museum Coevorden een kleine expositie ingericht. Op 21 juni 2013 werd het verzamelgebouw ‘Het Arsenaal’ na een grondige verbouwing van tien maanden, heropend voor het publiek. Samen met de Bibliotheek Coevorden, de Tourist Info en De Historische Vereniging Coevorden heeft het museum sindsdien diverse activiteiten en evenementen georganiseerd.

Het pand zelf heeft een omvangrijke geschiedenis, zoals te zien is in de expositie. Verder zijn er diverse objecten te bekijken die te maken hebben met de opening en het pand zelf. Daarnaast worden er in een beamerpresentatie foto’s getoond van de verbouwing, de opening en van de verschillende activiteiten in het Arsenaal van de afgelopen vijf jaar. U kunt tot en met 1 juli 2018 de tentoonstelling bekijken.